Friday 18 June 2010
Dear Fashion Lovers
Thursday 17 June 2010
Neurotica
A/W 2010/11THIEF IN THE NIGHT
From Website→Neurotica
Neurotica is a unique, concept driven fashion label specialising in original illustration, print and textiles that explores the contrast between the sweet, the sinister and the beauty of the everyday.
Defined as someone “excessively obsessed with everyday things” the term Neurotic is derived from the Greek word Neuron- meaning “Over stimulation of the nerves and senses”; combined with an implication of sensuality this definition perfectly sums up the labels philosophy.
All Neurotica garments are hand made and hand printed in England to the highest quality using special supersoft and superfine custom woven and dyed jerseys. Neurotica pieces are special, unique, and totally wearable, combining playful sophistication with classic silhouettes and quirky detailing.
Kurumi
Saturday 12 June 2010
fallen stuff 1
UTARUBE RAINBOW CAMP
Friday 11 June 2010
My favourite photographer 1
ギイ・ ブルダンは1928年生まれ、1955年にフレンチ・ヴォーグ誌に見出されます。 マン・レイと交友がありシュールリアリストの影響を受けた彼のファッション写真 は非常に独創性かつ挑発的でした。また見開きページでのイメージ展開が見事で、次第に 評価が高まって行きます。
1966年からはシャルル・ジョルダンの靴の広告キャンペーンを手掛け一気に名声を得ます。1976年には現在はコレクターズ・アイテムに なっているブルーミングデールの「Sighs and Whispers(ためいきとささやき)」というランジェリーカタログ制作を行っています。
ギイ・ブルダンは生存中、どんな好条件でも写真集制作や、作品のギャラリー展示を拒否し続けたことで知られています。 "写真はそれを最初に掲載したメディアのみに属するべき。(彼の場合は主にファッション雑誌)"という強いこだわりがあったのです。また画家として成功しなかったことの失望と挫折が深く関係していると言われています。
たとえファッション写真や広告であっても彼の興味は洋服や商品でなく、それを通して自分のイマジネーションを自己表現することでした。
(Art Photo siteより)